Mágikus szellemiskolázás

Gondolatellenőrzés, fegyelmezés, uralás:

 

Üljön kényelmesen egy székbe vagy feküdjön egy díványra. Lazítsa el egész testét, hunyja be a szemét és figyelje öt percen át gondolatai menetét. Próbálja megtartani azokat. Hamar észre fogja venni, hogy olyan gondolatok rohanják meg, melyek a munkát vagy a napi gondokat érintik. Ezekhez a gondolatokhoz viszonyuljon passzív megfigyelőként, teljesen szabadon és függetlenül. Hangulatától függően fog ez a gyakorlat könnyen vagy nehezen sikerülni. Fontos, hogy kövessük figyelmesen a gondolatot. Ha fáradtak vagyunk, inkább szakítsuk meg a gyakorlatot, és máskor folytassuk, amikor biztosak lehetünk benne, hogy a fáradság nem fog elhatalmasodni rajtunk. A hinduk például hideg vizet fröcskölnek az arcukba, vagy ledörzsölik arcukat és felsőtestüket hideg vízzel, hogy frissek maradjanak, és ne veszítsenek drága időt. Lehet néhány mély lélegzetet is venni, ami szintén megóv az álmosságtól és fáradságtól.

   Ezt a gondolatellenőrző gyakorlatot reggel és este végezzük. Mindennap hosszabbítsuk meg a gyakorlatot egy perccel úgy, hogy egy héten belül képesek legyünk saját gondolatmenetünket tíz percig követni és ellenőrizni, a legcsekélyebb elkalandozás nélkül. Ez az időtartam általános érték, akinek ez nem elegendő, képességének megfelelően hosszabbíthatja. Mindenesetre legyünk nagyon lelkiismeretesek, mert semmi értelme a sietségnek. A fejlődés minden embernél egyéni. Semmi esetre se lépjünk tovább addig, amíg az előző gyakorlatot maradéktalanul nem uraljuk.

   A figyelmes tanuló észre fogja venni, hogy kezdetben miként rohanják meg a gondolatok, és száguldanak el hatalmas tempóval, ezért nehezére esik majd a sokféle gondolatra visszaemlékezni. Azonban a gyakorlatok során meg fogja állapítani, hogy a gondolatok fokozatosan mind kevésbé lesznek zavaróak, míg végül csak kevés távolból jövő gondolat fog a tudatban felmerülni.

   Ez a gondolatellenőrző munka a mágikus fejlődésben rendkívül fontos, ezért a legnagyobb figyelmet kell neki szentelni.

   Azzal a kikötéssel, hogy a megadott gyakorlatot eléggé elsajátította, és azt gyakorlatilag uralja, következhet a mentális kiképzés.

   Megtanultuk gondolatainkat ellenőrizni. A következő gyakorlat abban áll, hogy a gondolatokat, amelyek bennünk kéretlenül és kitartóan feltörnek, ne hagyjuk szellemünkben megmaradni. Például, le kell tudnunk vetni foglalkozásunk gondjait, és többé nem foglalkozni velük, amikor visszatérünk magán- vagy családi életünk területére. Ki kell kapcsolnunk minden gondolatot, amely nem saját életünkbe tartozik, és fordítva: tudnunk kell azonnal más emberré válni. Amikor a gyakorlatot végezzük, csak erre figyeljünk, és ne engedjük meg, hogy másfelé, otthon vagy bárhol a magánéletben kalandozzunk. Ezt addig kell gyakorolni, amíg megszokássá válik. Mindenekelőtt szokjuk meg, hogy mindent, amit teszünk, akár a munkában, akár a magánéletben, teljes tudattal végezzük, tekintet nélkül arra, hogy nagy jelentőségű dologról vagy apróságról van szó. Ezt életünk végéig gyakorolnunk kell, mert élesíti a szellemet, erősíti a tudatot és az emlékezőtehetséget.

   A következő gyakorlat célja, hogy tudjunk egyetlen gondolatot vagy eszmét hosszabb időre rögzíteni, más gondolatokat, melyek előre tolakodnak, szilárdan elnyomni. Válasszon erre a célra tetszés szerint valamilyen teljesen egyéni eszmét vagy gondolatmenetet. Tartsa meg ezt az elképzelést minden erejével. Minden gondolatot erőteljesen utasítson vissza, melynek a gyakorlandóhoz semmi köze. Eleinte ez csak másodpercekig fog sikerülni, később percekig. El kell érnie, hogy egyetlen gondolatmenetet tíz percig megtartani és követni tudjon. Ha erre képes, megérett a következő gyakorlatra, amellyel a teljes gondolatüresség létrehozatalát tanuljuk meg.

   Feküdjön kényelmesen díványra, ágyra, vagy üljön egy kényelmes székre és lazítsa el egész testét. Csukja be a szemét. Minden felmerülő gondolatot, energikusan utasítson el, szellemében abszolút ürességnek kell uralkodnia. Ezt az állapotot tartsa meg anélkül, hogy elkalandozna vagy megfeledkezne magáról. Kezdetben erre is csak másodpercekig lesz képes, de gyakori ismétlés után mind jobban fog sikerülni. A gyakorlat célját elérte, ha teljes tíz percig sikerült ebben az állapotban lennie anélkül, hogy magáról megfeledkezne vagy elaludna.

   Sikereit, kudarcait, a gyakorlatok időtartamát és esetleges zavarokat gondosan jegyezzen fel egy naplóba. Minél lelkiismeretesebben jár el, annál eredményesebben fogja elvégezni a további gyakorlatokat. Készítsen a következő napra és hétre pontos munkatervet. Gyakoroljon mindenekelőtt önkritikát.