Mágikus testiskolázás (II.):

 

Az első fok testiskolázásának feladatai, a hideg vizes lemosdás, frottírozás, tornázás, reggeli torna, a VÍZ mágiája, tudatos étkezés és a többi megtartandók, és napi szokássá kell válniuk. A test iskolázásának második foka a légzésgyakorlatokban ír elő változást. Az első fokon megtanultuk a tudatos légzést és a levegővel (az ÉTHER elven keresztül) belélegzett kívánságot, amit a tüdőn át a vérbe juttatunk. Ebben a fejezetben ismertetem a tudatos póruslégzést.

   Bőrünk légzést és kiválasztást végez, tehát bőrünket, mint második tüdőt és második vesét tekintjük. Most mindenki megérti, miért ajánlott a frottírozás és a hideg vizes lemosdás: elsősorban a tüdő és a vese nagyarányú tehermentesítésére, másodsorban a pórusok nagyobb tevékenységre serkentése miatt. Azt nem kell különösen kiemelni, hogy mindez az egészséget előnyösen befolyásolja. A tudatos póruslégzés mágikus szempontból érdekel bennünket, ezért máris áttérünk a gyakorlatokra.

   Üljön le kényelmesen egy székre vagy feküdjön egy díványra és lázítsa el minden izmát. Gondoljon arra, hogy nem csak tüdeje szív be levegőt, hanem az egész teste is. Legyen szilárdan meggyőződve arról, hogy a tüdejével együtt testének minden pórusa életerőt vesz fel. Vízbe mártott, száraz szivacsnak kell képzelni magunkat. Ily módon az életerő az ÉTHER elvből és környezetéből átmegy testébe. Adottságai szerint mindenki más módon fogja érezni az életerő behatolását a pórusokon át. Ha néhány ismétlés után képes egy időben tüdejével és egész testével lélegezni, mindkét légzési módot kösse össze a kívánság-belélegzéssel, például egészség, siker, béke, a szenvedélyek uralása képzetével aszerint, hogy mire van nagyobb szüksége. Kívánságát nem csak a tüdőnek és a véráramnak, hanem egész testének át kell vennie. Ha ennél a kísérletnél némi képességre tett szert, akkor a kilégzést úgy is befolyásolhatja mágikusan, hogy minden kilégzésnél elképzeli, hogy vágyainak ellenkezőjét kiválasztja testéből, mint amilyen a gyengeség, kudarc, nyugtalanság és a többi. Ha sikerült tüdejével és egész testével egyszerre be- és kilélegezni, akkor a gyakorlatot teljesítette.

   Következő gyakorlatként a test uralása következik. Nyugodtan és kényelmesen tudni ülni, szintén nagy művészet, amit meg kell tanulni. Üljön le egy székre úgy, hogy hátgerince egyenes maradjon. Kezdetben szabad megtámaszkodni. Lábait zárja össze úgy, hogy térdben derékszöget képezzenek, a bokák szorosan egymás mellett legyenek. Lazán üljön, az izmok megfeszítése nélkül, mindkét kezét nyugtassa könnyedén a combjain. Állítson maga elé egy ébresztőórát, amely öt perc után szólal meg. Most csukja be a szemeit és figyelje testét. Kezdetben észlelni fogja, mennyire nyugtalanítják az idegingerek az izmokat. Minden erejével összpontosítson a kitartásra és üljön nyugodtan. Ez a gyakorlat, bár könnyűnek tűnik, a kezdőknek nehéz lesz. Ha a térdek szétkívánkoznak, kezdetben össze lehet kötni egy kendővel vagy szalaggal. Ha minden idegrándulás nélkül, tehát zavarmentesen sikerül öt percig megerőltetés nélkül ülni, akkor minden következő alkalommal meghosszabbíthatja az időt egy perccel. Befejezettnek tekintheti a gyakorlatot, ha legalább fél óráig nyugodtan, kényelmesen és zavarmentesen tud ülni. Eddig eljutva, mindenki látni fogja, hogy semmilyen más testtartásban nem pihenhetjük úgy ki magunkat, mint éppen a leírtban.     

   Ha az ember a testtartás gyakorlását, mint a cél eszközét, esetleg akaraterő fejlesztésére akarná fordítani, ez lehetséges, feltéve, hogy a leírt testtartást egy órán át tökéletesen uralja, tehát nyugodtan, kényelmesen, a legkisebb zavar nélkül tud ülni. Ezek után lehet saját belátása szerint, különböző testtartásokat határozhat meg. A hindu jóga szép számban ajánl ilyen pozíciókat, melyeknek uralásával különböző okkult erők elnyerését helyezi kilátásba. Nem vitatjuk, hogy éppen a testtartás (ászana) által érhetők el ezek az erők. A mi mágikus fejlődésünkhöz szükséges egy bizonyos testtartás, a legegyszerűbb a fentebb leírt. Arra szolgál, hogy a testet megnyugtassa, és az akaraterőt fejlessze. Mindenekelőtt a szellemnek és a léleknek fontos a testtől zavartalan munka, amilyeneket a további gyakorlatokban leírunk. Különösen azok a tanulók teszik jól, ha ezeket a feladatokat az ajánlott testtartásban végzik el, akik az első és második fok mentális és lelki gyakorlatai során nagyon elfáradnak, és ezért a koncentráció és meditációs gyakorlatoknál rendszeresen elalszanak.

   A tanuló a gyakorlati életben is törekedjen a test uralására. Ha például fáradtak vagyunk, szorítsuk magunkat még valaminek az elvégzésére, vagy egy kisebb sétára. Ha éhesek vagyunk, odázzuk el az étkezést még egy félórával, ha szomjasak vagyunk, ne igyunk azonnal, hagyjunk egy kis időt eltelni. A megszokott sietségnél, kapkodásnál kényszerítsük magunkat nyugodt tevékenységre és fordítva. Aki lassú, fogja magát gyorsabb munkára. A tanulóra van bízva, testét és idegeit az akaraterő által kényszeríteni és uralni. A második fok gyakorlatait ezzel kimerítettük.